Warunki ogólne




Ogólnie


Administratorem strony www.jotex.pl jest Spółka Ellos AB z siedzibą w Borås 501 10, Szwecja, wpisana do szwedzkiego rejestru działalności gospodarczej pod numerem 556044-0264. Zwroty „my”, „nasze” i „nam”, użyte w tekście poniżej, odnoszą się do firmy Jotex.

Prowadzimy sprzedaż wyłącznie dla klientow indywidualnych, nie prowadzimy sprzedaży dla firm. Aby zarejestrować konto w na naszej stronie lub dokonać zakupu produktu lub produktów, należy mieć ukończone 18 lat. Dokonywanie zakupu przez osoby, które nie ukończyły jeszcze 18 lat, możliwe jest za zgodą rodzica lub opiekuna. Dokonując zakupu produktu z naszej oferty, rejestrując konto w naszym serwisie, korzystając z jakiejkolwiek usługi oferowanej na naszych stronach i/lub korzystając z naszych aplikacji mobilnych, Klient akceptuje obowiązujące Warunki ogólne, potwierdzając jednocześnie, że dane które podaje są prawidłowe.

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu, jeśli zaistnieją ku temu powody, bez wcześniejszego powiadomienia. Obowiązuje wersja regulaminu, zaakceptowana w momencie składania Twojego zamówienia.




O nas


Jotex to wiodąca marka w branży e-commerce w zakresie projektowania i aranżacji wnętrz. Firma powstała w Szwecji i obecnie działa na rynkach Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Polski, Niemiec, Holandii i Austrii. Nasze produkty są sprzedawane również przez innych europejskich partnerów z obszaru e-commerce. Jotex to przedsiębiorstwo pionierskie i innowacyjne, które swoją pierwszą platformę e-commerce otworzyło w 2002 roku. Szeroki katalog produktów obejmuje zasłony, meble, tkaniny pościelowe, elementy dekoracyjne i dywany. Oferta skierowana jest do Klientów zainteresowanych wystrojem wnętrz. W każdej kategorii produktów oferujemy Klientowi szeroką gamę produktów o zróżnicowanym przedziale cenowym.




Dane spółki


Adres email Działu Obsługi Klienta:
customerservice@jotex.pl


Godziny pracy Obsługi Klienta:
Od poniedziałku do piątku: 08:00 - 16:30


Formularz kontaktowy oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w naszym FAQ


Adres Działu Obsługi Klienta (nie dotyczy zwrotów):
Jotex, 504 83 Borås, Szwecja


Adres do zwrotów zamówień:
Jotex DE C/O Rhenus Logistics
Ekonomiczna Str. 5
PL-59700 Bolesławiec, Polsce


Adres biura:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Szwecja


HR-Nummer (Szwecja):
556044-0264




Ceny i opłaty


Nasze ceny i opłaty mogą ulec zmianie w wyniku okoliczności, nad którymi nie mamy kontroli, takich jak znacznie zmienione ceny surowców, zmiany waluty lub zmieniony podatek VAT. Wszystkie nasze ceny zawierają podatek VAT w aktualnie obowiązującej wysokości - 23%. W przypadku zmiany podatku VAT zastrzegamy sobie prawo do dostosowania naszych cen i opłat o odpowiednią kwotę.



Koszty wysyłki

Do wszystkich zamówień naliczana jest opłata za dostawę, która zależy od produktów w Twoim zamówieniu. W kasie wyświetlają się opcje dostawy możliwe opcje dostawy oraz szacowany czas dostawy dla właśnie składanego zamówienia. Kasa pokazuje, jakie opcje dostawy i jakie czasy dostawy są oferowane dla Twojego konkretnego zamówienia, w zależności od wielkości produktów. Sprawdź aktualne opłaty za dostawę poniżej.



Koszt dostawy przesyłki standard:  19 PLN


Koszt dostawy przesyłki gabarytowej:  199 PLN


Usunięcie i utylizacja opakowania przesyłek gabarytowych (za dodatkową opłatą):  + 67 PLN


Koszt zwrotu przesyłki standard:  19 PLN


Koszt zwrotu przesyłki gabarytowej:  199 PLN


Opłata za nieodebranie przesyłki standard:  19 PLN


Opłata za nieodebranie przesyłki gabarytowej:  99 PLN




Metody płatności


Dla Twojej wygody oferujemy kilka różnych metod płatności:



Karta

Wybierając metodę płatności Karta, płacisz kartą debetową bezpośrednio w kasie. Używamy 3D Secure i zawsze szyfrujemy numer Twojej karty, dzięki czemu Twój zakup jest bezpieczny. Akceptujemy karty Visa i Mastercard.



Szybkie przelewy online oraz BLIK

Płać bezpośrednio z Twojego konta bankowego. Wybierając szybki przelew online płacisz bezpośrednio z Twojego konta bankowego w kasie. Możesz także wybrać płatność BLIK.



Paypal

Z Paypal możesz wybrać czy zapłacisz z salda PayPal lub kartą powiązaną z Twoim kontem PayPal.




Sposób dostawy


Doręczamy wyłącznie do Polski. W kasie wyświetlają się opcje dostawy oferowane dla Twojego zamówienia, które różnią się w zależności od rodzaju zamawianego produktu. Dokonaj wyboru sposobu dostawy i upewnij się, że Twoje dane kontaktowe i adres są poprawne przed złożeniem zamówienia, ponieważ nie można ich poprawić po złożeniu zamówienia. Jeśli Twoje zamówienie jest podzielone na kilka dostaw, zostanie naliczona tylko jedna opłata za wysyłkę. W przypadku znacznego opóźnienia w dostawie, zakup może zostać anulowany. Mamy następujące sposoby dostawy:



Przesyłka standard

Kurier doręcza przesyłkę do Ciebie do domu lub wybranego punktu odbioru. Koszt jej dostawy to 19 PLN.



Przesyłka gabarytowa

Przesyłki gabarytowe doręczane są do Twojego domu. Przed próbą doręczenia otrzymasz email od firmy kurierskiej w celu ustalenia odpowiadającego Ci terminu dostawy. Koszt dostawy to 199 PLN. Na życzenie możesz dodać usługę usunięcia i utylizacji opakowania przesyłki za dodatkową opłatą w kwicie 67 PLN.




Prawo odstąpienia od umowy


Zgodnie z obowiązującymi przepisami przysługuje Pani/Panu prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub otrzymania ostatniej pozycji w zamówieniu, jeżeli przesyłki są dostarczane osobno. Z pewnymi wyjątkami, odbiorca ma prawo do otworzenia opakowania i przetestowania/sprawdzenia zakupionych towarów, ale tylko w zakresie niezbędnym do określenia własności i funkcji towarów. Prawo do odstąpienia od umowy dotyczy praktycznie wszystkich produktów dostępnych na naszej stronie internetowej, ale nie dotyczy produktów na zamówienie, tj. towarów wykonanych zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta (na przykład zasłony na wymiar).

Jeżeli chcą Państwo skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, muszą Państwo wyraźnie nas o tym poinformować w ciągu 14 dni. Jeżeli termin upływa w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, termin zostaje przedłużony do następnego dnia roboczego. Następnie macie Państwo 14 dni na zwrot zamówionych produktów. Aby w pełni skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy w przypadku zwykłych przesyłek standard, należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi zwrotu dostarczonymi w przesyłce. Jeśli nie posiada Pani/Pan formularza zwrotu/etykiety zwrotu, należy skontaktować się z działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w sekcji „Obsługa klienta” na naszej stronie internetowej. W przypadku przedmiotów o większej wadze lub objętości prosimy o kontakt z działem obsługi klienta w celu zarezerwowania terminu odbioru.

Należy zwrócić nieużywany produkt z nienaruszonymi wszystkimi etykietami, w oryginalnym opakowaniu. Jeśli opakowanie nie nadaje się do użytku, możliwe jest przepakowanie go w inne, równoważne opakowanie. Należy pamiętać o dobrym zapakowaniu towaru, tak aby był on chroniony podczas transportu. Trzeba zachować potwierdzenie zwrotu do momentu otrzymania od nas informacji o rozpatrzeniu zwrotu, ponieważ jest to dowód wysłania zwrotu.

Zwracając towar w wyznaczonym terminie, nie muszą Państwo informować nas o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy w inny sposób, chyba że chcą Państwo wykonać tę procedurę. Jeżeli mimo to chce Pani/Pan nas powiadomić w inny sposób, można skorzystać z formularza UOKIK lub wypełnić poniższy formularz i odesłać go do nas. Nie muszą Państwo jednak korzystać z formularza w celu skontaktowania się z nami ani podawać powodu, dla którego chcą Państwo skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. W kontakcie z nami należy jednak wyraźnie zaznaczyć, że chcą Państwo skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. Zalecamy podanie w wiadomości numeru klienta, numeru zamówienia i innych istotnych informacji, aby uniknąć błędów i opóźnień. Jeżeli kontaktuje się Pani/Pan z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, wkrótce otrzyma Pani/Pan potwierdzenie, że wiadomość została odebrana. Należy pamiętać, że nie uważa się za skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy odmowy odebrania przesyłki/przyjęcia przesyłki bez wyraźnego powiadomienia nas o tym. Po upływie wyznaczonego czasu przesyłka zostanie automatycznie zwrócona do nas, ale zostanie naliczona opłata za przesyłkę niedoręczalną w wysokości 19 PLN w przypadku normalnych przesyłek standard i 99 PLN w przypadku większych/cięższych przesyłek gabarytowych.




Wzór formularza odstąpienia od umowy


Adresat: Jotex
504 83 Borås, Szwecja
e-mail: customerservice@jotex.pl

-Ja/My niniejszym informuje/informujemy (*) o moim/naszym (*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)/umowy dostawy następujących rzeczy(*)

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

-Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

-Adres konsumenta(-ów)

-Podpis konsumenta(-ów)

-Data

(*) Niepotrzebne skreślić

Przy zwrocie normalnych przesyłek standard zawsze pobierana jest opłata zwrotna w wysokości 19 PLN za paczkę, a przy zwrocie większych/cięższych towarów pobierana jest opłata w wysokości 199 PLN za przesyłkę gabarytową.

Jeśli Pani/Pan zwróci zamówienie w całości, zwrócimy całkowitą wartość towaru i koszt dostawy, ale nie zwrócimy żadnych dodatkowych kosztów, takich jak koszt usunięcia opakowania. Jeśli Pani/Pan zdecyduje się zwrócić tylko część zamówienia, nie zwrócimy kosztów dostawy przesyłki ani dopłat, ponieważ są one niezależne od liczby zamówionych produktów.

Zwrot środków zostanie dokonany najszybciej jak to możliwe, a najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania przez nas informacji o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Mamy jednak prawo opóźnić zwrot środków do czasu otrzymania zwracanego towaru. Jeśli sposób traktowania towaru spowodował obniżenie jego wartości lub w przypadku braku lub zniszczenia oryginalnego opakowania, można dokonać odliczenia z tytułu obniżenia wartości, przy czym odliczenie to jest ustalane indywidualnie dla każdego przypadku. Zwroty zostaną dokonane przy użyciu tej samej metody płatności, której użyto przy złożeniu zamówienia. W przypadku płatności kartą debetową, ze względu na czas przetwarzania danych przez bank, może upłynąć nawet 5 dodatkowych dni roboczych, zanim pieniądze znajdą się na koncie.




Prawo do zwrotu


Podczas zakupów w naszym sklepie obowiązuje 30-dniowy okres zwrotu. Z pewnymi wyjątkami, odbiorca ma prawo do otworzenia opakowania i przetestowania/sprawdzenia zakupionych towarów, ale tylko w zakresie niezbędnym do określenia własności i funkcji towarów. Prawo do odstąpienia od umowy dotyczy praktycznie wszystkich produktów dostępnych na naszej stronie internetowej, ale nie dotyczy produktów na zamówienie, tj. towarów wykonanych zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta (na przykład zasłony na wymiar).

Prawo do zwrotu przysługuje w terminie 30 dni od dnia otrzymania towaru lub otrzymania ostatniej pozycji w zamówieniu, jeżeli przesyłki są dostarczane osobno. Należy zwrócić nieużywany produkt z nienaruszonymi wszystkimi etykietami, w oryginalnym opakowaniu. Prosimy o zwrócenie nieużywanego towaru w ciągu 30 dni. Jeśli opakowanie nie nadaje się do użytku, możliwe jest przepakowanie go w inne, równoważne opakowanie. Należy pamiętać o dobrym zapakowaniu towaru, tak aby był on chroniony podczas transportu. Trzeba zachować potwierdzenie zwrotu do momentu otrzymania od nas informacji o rozpatrzeniu zwrotu, ponieważ jest to dowód wysłania zwrotu.

Aby w pełni skorzystać z prawa do zwrotu w przypadku zwykłych przesyłek standard, należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi zwrotu dostarczonymi w przesyłce. Jeśli nie posiada Pani/Pan formularza zwrotu/etykiety zwrotu, należy skontaktować się z działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w sekcji „Obsługa klienta” na naszej stronie internetowej. W przypadku przedmiotów o większej wadze lub objętości prosimy o kontakt z działem obsługi klienta w celu zarezerwowania terminu odbioru.

Przy zwrocie normalnych przesyłek standard zawsze pobierana jest opłata zwrotna w wysokości 19 PLN za paczkę, a przy zwrocie większych/cięższych towarów pobierana jest opłata w wysokości 199 PLN za przesyłkę gabarytową.

Jeśli Pani/Pan zwróci zamówienie w całości, zwrócimy całkowitą wartość towaru i koszt dostawy, ale nie zwrócimy żadnych dodatkowych kosztów, takich jak koszt usunięcia opakowania. Jeśli Pani/Pan zdecyduje się zwrócić tylko część zamówienia, nie zwrócimy kosztów dostawy przesyłki ani dopłat, ponieważ są one niezależne od liczby zamówionych produktów.

Zwrot pieniędzy zostanie dokonany niezwłocznie po otrzymaniu i rozpatrzeniu zwrotu, co zwykle trwa ok. 2-3 tygodni od daty wysłania zwrotu. Jeśli sposób traktowania towaru spowodował obniżenie jego wartości lub w przypadku braku lub zniszczenia oryginalnego pudełka, można dokonać odliczenia z tytułu obniżenia wartości, przy czym odliczenie to jest ustalane indywidualnie dla każdego przypadku. Zwroty zostaną dokonane przy użyciu tej samej metody płatności, której użyto przy złożeniu zamówienia. W przypadku płatności kartą debetową, ze względu na czas przetwarzania danych przez bank, może upłynąć nawet 5 dodatkowych dni roboczych, zanim pieniądze znajdą się na koncie.




Przesyłki nieodebrane


Pobieramy opłatę w wysokości 19 PLN za zwykłe przesyłki standard i 99 PLN za większe/cięższe przesyłki gabarytowe, które nie zostaną odebrane/przyjęte w wyznaczonym terminie. Opłata ta odpowiada rzeczywistym kosztom wysyłki, zwrotu i obsługi.




Prawo do wymiany


Jeżeli chce Pani/Pan wymienić produkt, prosimy o złożenie nowego zamówienia za pośrednictwem naszej strony internetowej.




Zwracanie przesyłki


Należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi zwrotu dostarczonymi w przesyłce, które różnią się w zależności od rodzaju zamówienia. Jeśli nie posiada Pani/Pan formularza zwrotu/etykiety zwrotu, należy skontaktować się z działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w sekcji „Obsługa klienta” na naszej stronie internetowej. Przy zwrocie normalnych przesyłek standard zawsze pobierana jest opłata zwrotna w wysokości 19 PLN za paczkę, a przy zwrocie większych/cięższych towarów pobierana jest opłata w wysokości 199 PLN za przesyłkę gabarytową. W przypadku reklamacji lub otrzymania niewłaściwego towaru nie zostaną naliczone żadne opłaty za zwrot lub wysyłkę.




Reklamacje


Zgodnie z prawem, nabywca ma prawo do reklamacji wady produktu w ciągu dwóch lat od daty otrzymania produktu, pod warunkiem, że wada jest pierwotna. Pierwotna wada nie musi pojawić się natychmiast. Należy skontaktować się z nami, korzystając z formularza reklamacyjnego, który znajduje się w zakładce „Obsługa klienta” na naszej stronie internetowej. Prosimy o opisanie wady i dołączenie zdjęcia uszkodzenia/ewentualnie uszkodzonego opakowania, najlepiej zrobione pod różnymi kątami. Dział obsługi klienta skontaktuje się z Panią/Panem, przedstawiając propozycję działań w zależności od rodzaju wady. W przypadku zaakceptowania obniżki ceny lub rekompensaty jako rozwiązania, nabywca zrzeka się wszelkich przyszłych praw do reklamacji i zwrotu wad objętych rekompensatą. Jeśli chce Pani/Pan zwrócić przedmiot bezpośrednio do oceny, nie kontaktując się z nami, należy postępować zgodnie z podanymi instrukcjami zwrotu i wskazać właściwy sposób dokonania zwrotu uszkodzonego przedmiotu. Po zwrocie towaru należy zachować potwierdzenie zwrotu do czasu rozpatrzenia przez nas reklamacji. Po otrzymaniu przez nas reklamowanych towarów nasz dział zwrotów zadecyduje o przyjęciu reklamacji. W przypadku większości rodzajów towarów, w razie uznania reklamacji, zakup zostanie anulowany i nastąpi zwrot pieniędzy. W przypadku poszczególnych rodzajów towarów, takich jak produkty elektroniczne, naprawa lub wymiana dokonywana jest zazwyczaj przed odkupieniem, jeżeli jest to możliwe. W niektórych przypadkach może Pani/Pan być zobowiązana/-y do zapłaty rozsądnego odszkodowania za używanie towarów, które zostanie odliczone od kwoty zwrotu. Wszelkie zwroty zostaną dokonane jak najszybciej, ale nie później niż w ciągu 30 dni od daty otrzymania przez nas towarów od nabywcy, przy zastosowaniu tej samej metody płatności, której użyta była do zakupu. W przypadku uznania reklamacji, pokryjemy koszty dostawy przesyłki, przesyłki zwrotnej oraz wszelkie dodatkowe opłaty za reklamowany produkt. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, towar zostanie zwrócony do nabywcy.




Uszkodzenia podczas transportu


Jeżeli w momencie odbioru przesyłki opakowanie ma widoczne uszkodzenia transportowe, należy poinformować o tym kierowcę, który dokona oceny uszkodzeń. Przed rozpakowaniem należy zrobić zdjęcie opakowania i sprawdzić, czy towar nie został uszkodzony. Wszelkie uszkodzenia można zgłaszać bezpośrednio do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego w sekcji „Obsługa klienta” na naszej stronie internetowej. Trzeba dołączyć zdjęcia opakowania i uszkodzonego towaru, najlepiej zrobione pod różnymi kątami.




Zwrot środków


W przypadku rezygnacji z zakupu z powodu opóźnienia w dostawie, zwrot pieniędzy zostanie dokonany w ciągu 14 dni. Zwrot pieniędzy w przypadku zwrotu lub reklamacji będzie dokonywany niezwłocznie po otrzymaniu towaru i rozpatrzeniu zwrotu/reklamacji. Zwrot pieniędzy zostanie dokonany przy użyciu metody płatności wybranej podczas dokonywania zakupu. W przypadku zakupów kartą, płatności BLIK lub przelewów bankowych online, zwrot zostanie dokonany na tę samą kartę lub konto, z którego pobrano pieniądze, a w przypadku zakupów w systemie PayPal, zwrot zostanie dokonany bezpośrednio na konto PayPal. W przypadku płatności kartą debetową, ze względu na czas przetwarzania danych przez bank, może upłynąć nawet 5 dodatkowych dni roboczych, zanim pieniądze znajdą się na koncie.




Spory


W przypadku nierozstrzygniętych sporów, zalecamy kontakt z jedną z Krajowych Rad ds. Sporów Konsumenckich, o której informacje można znaleźć w urzędach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) Rzeczników Praw Konsumentów, organizacji pozarządowych wspierających konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php lub http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html lub poprzez Punkty Kontaktowe ds. ADR/ODR, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, telefon 22 55 60 332, 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl. Możliwe jest również skorzystanie z usługi internetowego rozstrzygania sporów dostępnej na stronie internetowej Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/odr.




Wsparcie i dostępność


Staramy się odpowiadać na pytania przesyłane pocztą elektroniczną w ciągu 48 godzin od otrzymania zapytania. Podany czas obowiązuje tylko w dni powszednie oraz dotyczy zapytań związanych z zakupami i zamówieniami już zrealizowanymi. W przypadku trudniejszych kwestii związanych z pomocą techniczną, takich jak reklamacje, problemy z transportem itp. czas rozpatrywania może być dłuższy.




Pozostałe



Faktura

Dowód dostawy dołączony do dostawy zamówionych produktów jest jednocześnie dowodem zakupu, dlatego zawsze należy go zachować. Na paragonie widnieje łączna kwota podatku VAT dla danego zamówienia. W przypadku zwrotu towaru należy zawsze zrobić kopię paragonu i zachować ją. Zakupy w Jotex może zrobić wyłącznie jako jako osoba prywatna, a nie jako firma, dlatego nie można wprowadzać numeru NIP w kasie. W przypadku zagubienia paragonu możemy przesłać tylko kopię z tymi samymi informacjami o zamówieniu, które znajdują się na dowodzie dostawy, nie można już wprowadzać żadnych zmian, np. nazwiska lub adresu.



Karta upominkowa

Oczywiście sprzedajemy karty upominkowe. Należy wpisać „karta upominkowa” w polu wyszukiwania na naszej stronie internetowej, aby zobaczyć oferowane kwoty. Trzeba wprowadzić adres e-mail odbiorcy, imię i nazwisko oraz tekst życzeń. Zapłacisz jak zwykle w kasie, a karta podarunkowa zostanie wysłana pocztą elektroniczną na podany adres e-mail. Karta podarunkowa posiada unikalny kod, który wprowadza się w kasie, gdy chce się z niej skorzystać. Jeśli nie wydasz całej kwoty za jednym razem, po prostu użyj tego samego kodu przy następnych zakupach. Okres ważności karty podarunkowej wynosi 36 miesięcy.



Wyłudzanie

Wszelkie akty i próby wyłudzeń lub hakerstwa są przez nas zgłaszane na policję. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia lub anulowania Twojego zamówienia, jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie wyłudzenia, zhakowania konta lub innych ataków na naszą stronę.



Odwzorowanie kolorów itd

Różne typy ekranów oraz indywidualne ustawienia obrazu monitorów, wpływają na prezentację kolorów, w związku z czym nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że odcień produktu wyświetlany na stronie internetowej sklepu odpowiada rzeczywistości. Nie odpowiadamy za ewentualne błędy w pisowni oraz w druku.



Zwrot produktów elektrycznych

Wszystkie zużyte produkty elektryczne muszą być utylizowane w celu ochrony środowiska. Zwrócone produkty elektryczne poddajemy recyklingowi i utylizujemy w bezpieczny sposób.



Przesyłanie pieniędzy

Nie ponosimy odpowiedzialności za gotówkę, czeki lub środki płatnicze przesyłane do nas pocztą.




Siła wyższa


Jotex jest zwolniony z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszych Warunków ogólnych, jeżeli jest ono spowodowane okolicznościami łagodzącymi opisanymi poniżej, a okoliczności te uniemożliwiają, komplikują lub opóźniają spełnienie wspomnianych Warunków. Na okoliczności łagodzące Siły wyższej składają się między innymi działania lub niemożność działania ze strony władz, nowe lub zmienione prawo, konflikt na rynku pracy, lokaut pracowników, blokady, pożar, powódź, sabotaż lub poważne awarie i wypadki. Siła wyższa to też między innymi oficjalne postanowienia władz mające negatywny wpływ na rynek i produkty np. postanowienia na temat napisów ostrzegawczych lub zakazy handlu i inne oraz wszelkiego rodzaju recesje gospodarcze.




Stan na: 26-01-2024